Daneshenaft logo
پنجشنبه 31 خرداد ماه 1397 | ثبت نام | ورود | کاربر مهمان 
صفحه پرینت ارسال به دوستان
سه شنبه 5 دی ماه 1396 | کد مطلب : 11620
۲۰۱۸ سال خودروهای برقی است!


بسیاری از تحلیلگران برآورد می‌کنند که سال آینده (۲۰۱۸ میلادی) نقطه عطفی برای توسعه و پیشرفت صنعت خودروهای برقی و الکتریکی خواهد بود.

 

به گزارش ایسنا به نقل از وب سایت money.cnn، بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

بنابراین بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

در سال جاری میلادی (۲۰۱۷) بالاخره خودروهای الکتریکی و برقی از حالت خودروهای غیر قابل استفاده ای که تنها در نمایشگاههای علم و فناوری از آنها رونمایی می شد، خارج شد و تولید انبوه خودروهای لوکس و قابل استفاده آنها توسط غول های خودروسازی آغاز شد. این تولید انبوه که با استقبال بینظیری از سوی مردم و دولت های بسیاری روبرو شد، می تواند نقطه عطفی برای جهشی بزرگ و گامی بلند به سمت خودروهای پاک و غیر آلاینده به شمار بیاید.

تحلیلگران بازار خودرو پیش‌بینی می‌کنند که سال آینده ۲۰۱۸ میلادی به طور قطع سال خودروهای برقی و الکتریکی خواهد بود چرا که غول های خودروسازی در جهان به این نتیجه رسیده اند که باید با طراحی و تولید خودروهای پاک برقی به محیط زیست و کاهش میزان انتشار آلاینده ها به جو زمین کمک بسزایی کنند و از طرفی نیز، رضایت و نیاز مردم و دولت ها را برآورده کنند.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته، تاکنون سهم خودروهای برقی و الکرتیکی تنها ۱.۵ درصد از فروش تمام خودروهایی است که در کشور ایالات متحده آمریکا به فروش رسیده است. البته موارد و نکات مهمی برای خودروهای برقی و الکتریکی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد بعنوان مثال، مسافت قابل پیمایش با هر بار شارژ، قیمت تمام شده برای مصرف کننده و در دسترس بودن امکانات و خدمات مورد نیاز نظیر ایستگاههای شارژ خودرو باید با همکاری شرکت های خودروسازی - تکنولوژی و دولت ها ساخته شود.

همانطور که ربکا لینلند تحلیلگر موسسه کلی بلو بوک عنوان می کند، شهروندان امریکایی در حال حاضر قادر خواهند بود خودروهای برقی را با قیمتی تقریبا مناسب و امکانات قابل قبولی تهیه کرده و خریداری کنند. وی خودروهای لوکس برقی که مورد استقبال بی نظیری توسط آمریکایی ها قرار گرفته است را شورولت بولت، تسلا مدل ۳ و مدل لیف نیسان معرفی می کند. 

خودروی برقی و لوکس شورولت بولت در سال آینده میلادی برای نخستین بار قرار است که در سراسر جهان عرضه شده و به فروش برسد. قیمت این خودروی لوکس برقی از ۳۷ هزار دلار شروع خواهد شد و به باتری های عظیم و قدرتمندی مجهز است که قادر است مسافت حدود ۲۳۸ مایل را به راحتی بپیماید.

خودروی برقی و لوکس نیسان لیف هم در حال تولید انبوه است اما هنوز نمی توان گفت که قادر است به رقابت با شورولت بولت بپردزاند چرا که این خودروی پاک در حال حاضر تنها قابلیت پیمایش ۱۵۰ مایل را داراست اما قیمت آن نیز زیاد بالا نیست و در ایالات متحده آمریکا در قیمتی پایین تر از ۳۰ هزار دلار به فروش خواهد رسید. البته مدیران نیسان اعلام کرده اند نسخه ارتقا یافته نیسان لیف که توان پیمایش بالاتری دارد، به زودی احتمالا در سال آینده معرفی و روانه بازار خواهد شد.

 مدل تسلا ۳ نیز تقریبا هم قیمت خودروی شورولت بولت است اما آنچنان که پیش بینی می شد در به فروش رساندن محصولات جاه طلبانه و جدید خود موفق ظاهر نشد.

 به هرحال چیزی که واضح و بدیهی بنظر می رسد آن است که شرکت های خودروسازی بزرگ و بنام بسیاری در جهان از جمله تویوتای ژاپن، فولکس واگن آلمان، رنو فرانسه، نیسان ژاپن، دایملر و بی ام و (BMW) آلمان، ولوو (Volvo) ، جنرال موتورز و فورد تصمیم گرفته اند که با تولید انبوه خودروهای پاک برقی و الکتریکی با توان پیمایش بالا و امکانات لوکس و پیشرفته کمک بسزایی به حفظ محیط زیست و کاهش الودگی هوا کرده و بدین ترتیب تحولات عظیمی را در صنعت خودروسازی و حمل و نقل ایجاد کنند.

بنابراین طبیعی و منطقی به نظر می‌رسد که سال آینده میلادی سال معرفی و عرضه خودروهای پاک برقی و الکتریکی شود.

آخرین مطالب نفتی در کانال رسمی نشریه دانش نفت در تلگرام
اخبار ويژه
سیزدهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران که امروز و فردا با حضور ٣٨٥ شرکت داخلی و ٧٦ شرکت خارجی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار می‌شود، ٦ نشست تخصصی و یک نمایشگاه جانبی هم خواهد داشت.
در گرمای کشنده دریای کارائیب کارگرانی در لباس غواصی با دستان خود مشغول پاک کردن نفت خام از بدنه کاسپین گالاکسی هستند؛ نفتکشی که آنقدر کثیف است که اجازه ورود به آبهای بین المللی را ندارد.

يادداشت روز
فقط از انسان جاه‌طلبی مثل ترامپ بر می‌آید که با سخنانی سخیف و غیر‌معمول به این فرد و آن سازمان حمله کند.
مهندس محمدحسن پیوندی، رییس هیئت مدیره هلدینگ تاپیکو/ برنامه‌های متنوعی برای آینده صنعت پتروشیمی پیش‌بینی شده است و با ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تولید پروپیلن، فرصتی جدید برای تحقق اهداف صنعت پتروشیمی فراهم می‌شود و به عنوان عامل اصلی توسعه صنایع میانی و پایین‌دستی، به اشتغال و جذب سرمایه‎گذار می‌‌انجامد.
رویکردهای شرکت ملی گاز در سال 97 همچنان توسعه‌ای است. این همان استراتژی‌ای است که مهندس عراقی مدیر‌عامل خوشنام شرکت ملی گاز ایران بدان اشاره و بر آن تاکید کرده بود.

يادداشت
دکتر ابوالفضل کیانی‌بختیاری/ سال 97 در حالی از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری شد که طی سال‌های اخیر و تحت عناوین اقتصاد مقاومتی، به موضوع حمایت از کالای ایرانی در بطن مفاهیم و بندهای آن اشاره‌ای مستقیم گردیده است.
گروه مطالعات و تحقیقات دانش نفت/ حجم گاز درجای میدان کیش قابل توجه است. این میدان با حجم گاز درجای ۵۵.۵ تریلیون فوت‌مکعب و با ضریب بازیافت ۷۰درصد و حجم میعانات گازی ۵۱۴ میلیون بشکه است.
گروه مطالعات و تحقیقات دانش نفت/ برخی ژست‌های دوستانه مانند استفاده از ذخایر شناور عربستان سعودی قابل پیش‌بینی است، اما در واقعیت هیچ گزینه‌ای برای تغییر چیزی وجود ندارد.
محسن بهمنی، محقق ارشد گروه پژوهش‌های کاتالیستی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی/ کاتالیست تولید متانول از گاز سنتز که در گروه پژوهش‌های کاتالیستی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی تولید می‌شود آماده عرضه به مشتریان اروپایی است.
مهدی قافله‌باشی، رییس گروه پژوهش‌های پلیمری شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی/ شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، افزون بر داشتن لایسنس پلی‌اتیلن و پلی‌پروپیلن، در زمینه افزودنی‌های PVC و کاتالیست‌های کرومی دستاوردهای گسترده‌ای دارد.
گفتمان
ساعت چهار بامداد روز شنبه پنجم خرداد ۱۳۹۷ ۱۱۰ سال از نخستین فوران نفت در ایران و خاورمیانه گذشت.
اقدامات و فعالیت‌های چشمگیر وزارت نفت ایران در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در پارس جنوبی، شتاب تندی را به توسعه این منطقه زرخیز داده است.
دانش نفت: شرکت اسپک و شرکت زیرمجموعه آن (شرکت اکسیر فرآیند نوین آسیا) در نمایشگاه 23 صنعت نفت، بسیار فعالانه عمل کرد و با عقد تفاهم نامه با شرکت های دولتی، رکوردی جالب توجه از خود بر جای گذاشت.
نیروی خورشیدی با ۱۶۰.۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری که ۱۸ درصد رشد سالانه داشت، در سطح جهانی سرمایه‌گذاری بیشتری نسبت به هر فناوری دیگری جذب کرد و چین پیش‌برنده این سرمایه‌گذاری بود.
وحید شاه‌رضایی، کارشناس روابط عمومی و امور بین‌الملل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس/ سرزمین ایران اسلامی در منطقه خاورمیانه با امنیت مثال‌زدنی که دارد مستعد سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف می‌باشد. با توجه به اینکه ساختار اقتصاد ایران دولتی بوده و بخش خصوصی قدرت عمل زیادی ندارد لزوم جذب سرمایه‌گذاری خارجی از اولویت‌های اساسی جهت توسعه اقتصادی کشور به نظر می‌رسد.

صفحه نخست

|

اخبار نفت

|

گفتمان

|

مقالات

|

ياداشت روز

|

يادداشت اول

|

مزايده و مناقصه

|

گالري تصاوير

|

درج آگهي

|

سايتهاي مرتبط

|

آرشيو PDF

|

درباره ما

|

تماس با ما

© Copyright 2011 daneshenaft.ir All Rights Reserved. Powered by : HomaNic.com | Developed by :