Daneshenaft logo
جمعه 30 شهریور ماه 1397 | ثبت نام | ورود | کاربر مهمان 
صفحه پرینت ارسال به دوستان
سه شنبه 5 دی ماه 1396 | کد مطلب : 11620
۲۰۱۸ سال خودروهای برقی است!


بسیاری از تحلیلگران برآورد می‌کنند که سال آینده (۲۰۱۸ میلادی) نقطه عطفی برای توسعه و پیشرفت صنعت خودروهای برقی و الکتریکی خواهد بود.

 

به گزارش ایسنا به نقل از وب سایت money.cnn، بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

بنابراین بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

در سال جاری میلادی (۲۰۱۷) بالاخره خودروهای الکتریکی و برقی از حالت خودروهای غیر قابل استفاده ای که تنها در نمایشگاههای علم و فناوری از آنها رونمایی می شد، خارج شد و تولید انبوه خودروهای لوکس و قابل استفاده آنها توسط غول های خودروسازی آغاز شد. این تولید انبوه که با استقبال بینظیری از سوی مردم و دولت های بسیاری روبرو شد، می تواند نقطه عطفی برای جهشی بزرگ و گامی بلند به سمت خودروهای پاک و غیر آلاینده به شمار بیاید.

تحلیلگران بازار خودرو پیش‌بینی می‌کنند که سال آینده ۲۰۱۸ میلادی به طور قطع سال خودروهای برقی و الکتریکی خواهد بود چرا که غول های خودروسازی در جهان به این نتیجه رسیده اند که باید با طراحی و تولید خودروهای پاک برقی به محیط زیست و کاهش میزان انتشار آلاینده ها به جو زمین کمک بسزایی کنند و از طرفی نیز، رضایت و نیاز مردم و دولت ها را برآورده کنند.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته، تاکنون سهم خودروهای برقی و الکرتیکی تنها ۱.۵ درصد از فروش تمام خودروهایی است که در کشور ایالات متحده آمریکا به فروش رسیده است. البته موارد و نکات مهمی برای خودروهای برقی و الکتریکی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد بعنوان مثال، مسافت قابل پیمایش با هر بار شارژ، قیمت تمام شده برای مصرف کننده و در دسترس بودن امکانات و خدمات مورد نیاز نظیر ایستگاههای شارژ خودرو باید با همکاری شرکت های خودروسازی - تکنولوژی و دولت ها ساخته شود.

همانطور که ربکا لینلند تحلیلگر موسسه کلی بلو بوک عنوان می کند، شهروندان امریکایی در حال حاضر قادر خواهند بود خودروهای برقی را با قیمتی تقریبا مناسب و امکانات قابل قبولی تهیه کرده و خریداری کنند. وی خودروهای لوکس برقی که مورد استقبال بی نظیری توسط آمریکایی ها قرار گرفته است را شورولت بولت، تسلا مدل ۳ و مدل لیف نیسان معرفی می کند. 

خودروی برقی و لوکس شورولت بولت در سال آینده میلادی برای نخستین بار قرار است که در سراسر جهان عرضه شده و به فروش برسد. قیمت این خودروی لوکس برقی از ۳۷ هزار دلار شروع خواهد شد و به باتری های عظیم و قدرتمندی مجهز است که قادر است مسافت حدود ۲۳۸ مایل را به راحتی بپیماید.

خودروی برقی و لوکس نیسان لیف هم در حال تولید انبوه است اما هنوز نمی توان گفت که قادر است به رقابت با شورولت بولت بپردزاند چرا که این خودروی پاک در حال حاضر تنها قابلیت پیمایش ۱۵۰ مایل را داراست اما قیمت آن نیز زیاد بالا نیست و در ایالات متحده آمریکا در قیمتی پایین تر از ۳۰ هزار دلار به فروش خواهد رسید. البته مدیران نیسان اعلام کرده اند نسخه ارتقا یافته نیسان لیف که توان پیمایش بالاتری دارد، به زودی احتمالا در سال آینده معرفی و روانه بازار خواهد شد.

 مدل تسلا ۳ نیز تقریبا هم قیمت خودروی شورولت بولت است اما آنچنان که پیش بینی می شد در به فروش رساندن محصولات جاه طلبانه و جدید خود موفق ظاهر نشد.

 به هرحال چیزی که واضح و بدیهی بنظر می رسد آن است که شرکت های خودروسازی بزرگ و بنام بسیاری در جهان از جمله تویوتای ژاپن، فولکس واگن آلمان، رنو فرانسه، نیسان ژاپن، دایملر و بی ام و (BMW) آلمان، ولوو (Volvo) ، جنرال موتورز و فورد تصمیم گرفته اند که با تولید انبوه خودروهای پاک برقی و الکتریکی با توان پیمایش بالا و امکانات لوکس و پیشرفته کمک بسزایی به حفظ محیط زیست و کاهش الودگی هوا کرده و بدین ترتیب تحولات عظیمی را در صنعت خودروسازی و حمل و نقل ایجاد کنند.

بنابراین طبیعی و منطقی به نظر می‌رسد که سال آینده میلادی سال معرفی و عرضه خودروهای پاک برقی و الکتریکی شود.

آخرین مطالب نفتی در کانال رسمی نشریه دانش نفت در تلگرام
اخبار ويژه
سیزدهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران که امروز و فردا با حضور ٣٨٥ شرکت داخلی و ٧٦ شرکت خارجی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار می‌شود، ٦ نشست تخصصی و یک نمایشگاه جانبی هم خواهد داشت.
در گرمای کشنده دریای کارائیب کارگرانی در لباس غواصی با دستان خود مشغول پاک کردن نفت خام از بدنه کاسپین گالاکسی هستند؛ نفتکشی که آنقدر کثیف است که اجازه ورود به آبهای بین المللی را ندارد.

يادداشت روز
1-قانون منع بکارگیری بازنشستگان در شورای نگهبان به تصویب نهایی رسید و بر اساس آن معاونان وزرا و استانداران بازنشسته نیز باید بروند و با شغل دولتی خداحافظی کنند.
برای بی اثرکردن تحریم‌های نفتی باید فروش سنتی نفت و استفاده از نظام بانکی بین‌المللی را کنار گذاشته و درآمد حاصل از فروش را به صورت ریالی تسویه کرد.
موقعیت ممتاز ایران در ترانزیت، استفاده از فرصت ها و درآمدهای ترانزیتی که با تغییر شرایط در تعاملات بین المللی کمترین تاثیر را می پذیرد.

يادداشت
حمیدرضا قریشی، پژوهشگر اقتصادی/ ۲۰ شرکت پتروشیمی به دلیل دریافت مواد اولیه با نرخ ۳۸۰۰ تومان و فروش ارزصادراتی به قیمت بازارثانویه، از ۳۰هزارمیلیارد تومان رانت بهره‌مند هستند.
آمار می‌گوید حدود ۱۷ میلیارد یورو محصولات فولادی و عمدتا پتروشیمی از فروردین ماه تاکنون صادر شده اما تنها ۴ میلیارد یورو از آن برای تامین مالی واردات رسمی کشور در سامانه نیما عرضه شده است.
عسگر سرمست، کارشناس ارشد حوزه انرژی/ در حالی که کشورهای دارنده منابع فسیلی از الحاق به توافقنامه پاریس حذر دارند، برخی با نادیده گرفتن مزیت منابع فسیلی ایران، الحاق به آن را که اجرایش ۵۲ میلیارد دلار هزینه دارد، پیگیری می‌کنند.
دکتر تورج دهقانی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه‌ نفت/ بر اساس اهداف سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، یکی از محورهای اصلی فعالیت وزارت نفت (و به تبع آن شرکت ملی نفت ایران) افزایش ذخایر راهبردی، حفظ و توسعه ظرفیت تولید نفت خام است.
دکتر علی مبینی دهکردی، رئیس موسسه مطالعات بین‎المللی انرژی / با اجرای طرح فناوری بازیافت دی‎اکسیدکربن (CDR) می‎توان شاهد کاهش هدررفت دی‎اکسیدکربن در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی بود.
گفتمان
حسن خسروجردی، رییس سابق اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی/ درباره مانع اصلی فروش نفت در بورس بایستی گفت: وزارت نفت توقع دارد بر خلاف رویه‌های جهانی در ازای فروش نفت خام به بخش خصوصی، بهای محموله را در موعد تحویل و به صورتی نقدی دریافت کند.
هاتف ستاری، کارشناس ارشد حقوق نفت/ کارشناسان حقوق نفت معتقدندکه سرمایه گذاران خارجی با مدل قراردادهای بیع متقابل آشنایی بیشتری دارند و ایران با استفاده از مدل اصلاح شده آن می‌توانست سرعت بیشتری در جذب سرمایه خارجی داشته باشد.
داریوش مختاری، کارشناس حوزه آب/ آلودگی آب دریا موجب بروز بیماری‌های پوستی در صیادان می‌شود و سلامت آنها را به خطر می‌اندازد.
The issue of increasing the recycling rate of Iranian oilfields is directly linked to the issue of capital and investment, which is dependent on the growth of barrels of oil from oil wells to finance and investment on these wells in Iran.
ساعت چهار بامداد روز شنبه پنجم خرداد ۱۳۹۷ ۱۱۰ سال از نخستین فوران نفت در ایران و خاورمیانه گذشت.

صفحه نخست

|

اخبار نفت

|

گفتمان

|

مقالات

|

ياداشت روز

|

يادداشت اول

|

مزايده و مناقصه

|

گالري تصاوير

|

درج آگهي

|

سايتهاي مرتبط

|

آرشيو PDF

|

درباره ما

|

تماس با ما

© Copyright 2011 daneshenaft.ir All Rights Reserved. Powered by : HomaNic.com | Developed by :