Daneshenaft logo
دوشنبه 18 آذر ماه 1398 | ثبت نام | ورود | کاربر مهمان 
Print Send to Friends
چهارشنبه 18 اردیبهشت ماه 1398 | کد مطلب : 23008
قدردانی متولیان حمل‌ونقل تهران از شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت:
عملکرد نفت در حمایت از طرح‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی متعهدانه است


مدیران عامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران از تلاش‌های شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و وزارت نفت در حمایت حداکثری از اجرای طرح‌های اصلاح الگوی مصرف انرژی در بخش حمل‌ونقل قدردانی و اعلام کردند که نفت در اجرای طرح‌ها و قراردادهای امضا شده در این حوزه، به عنوان یک بازوی توانمند از هیچ کمکی دریغ نکرده است.

به گزارش  شانا، شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت روز سه‌شنبه (۱۷ اردیبهشت‌ماه) میزبان مدیران ارشد شرکت بهره‌برداری مترو تهران و سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران بود تا در این نشست که به دعوت شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت برگزار شد، شرایط پروژه‌های مشترکی که در دستور کار طرف‌ها قرار دارد بررسی و درباره چالش‌های احتمالی این پروژه‌ها بحث و تبادل نظر شود.
نفت: نیازی به ضمانتنامه نیست بر اساس این گزارش، در نخستین نشست که با حضور محسن دلاویز، مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و دیگر مدیران ارشد دو شرکت برگزار شد، طرح توسعه حمل‌ونقل مسافر با قطار شهری در تهران مورد اشاره قرار گرفت. دلاویز در این زمینه گفت: این طرح به جهت نقش موثری که در توسعه حمل‌ونقل عمومی خواهد داشت، از اولویت‌های وزارت نفت و شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت است؛ به همین دلیل بر شتاب گرفتن اجرای آن تاکید داریم و در این مسیر، تمام‌قد در کنار شرکت‌های قطار شهری کلانشهرها ایستاده‌ایم. وی از حذف شرط دریافت ضمانتنامه (یک درصد) از سازمان‌های قطار شهری طرف قرارداد در راستای تسهیل اجرای قرارداد خبر داد و ابراز امیدواری کرد که طرح با سرعت اجرایی شود. نوبخت نیز در این نشست عنوان کرد: شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت نهایت همکاری را در اجرای قرارداد توسعه حمل‌ونقل مسافر با قطار شهری در تهران داشته و انصافا به عنوان بازویی توانمند، از هیچ کمکی دریغ نکرده است. وی با اشاره به جابجایی روزانه ۲.۵ تا ۳ میلیون نفر توسط مترو تهران و ضرورت نیاز به توسعه مترو در پایتخت گفت: در این میان، استفاده از ظرفیت‌های ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید فرصت خوبی را برای تحقق اهداف توسعه‌ای در بخش حمل‌ونقل به ویژه مترو فراهم کرده است و در تلاشیم که از این ظرفیت به‌طور حداکثری استفاده کنیم. اول آبان ماه پارسال بود که قراردادهای طرح افزایش ۲ هزار دستگاه واگن جدید به ناوگان متروی کلانشهرهای کشور بین شرکت‌بهینه‌سازی مصرف سوخت، شهرداری‌های ۹ کلانشهر تهران، اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز، کرمانشاه، مشهد، کرج و قم و سازمان‌های قطار شهری مربوطه امضا شد؛ طرحی که قرار است تا پایان سال ۱۴۰۰ به طور کامل اجرایی شود. با اجرای کامل این طرح که ارزش مجموع قراردادهای آن ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار است، در مجموع هزار دستگاه واگن جدید به ناوگان متروی تهران و هزار دستگاه واگن جدید به ناوگان متروی هشت کلانشهر اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز، کرمانشاه، مشهد، کرج و قم اضافه خواهد شد. در پایان این نشست، سیدحسین طاهری، رئیس روابط عمومی شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت نیز با اشاره به همکاری شرکت بهره‌برداری مترو تهران با شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و نمایش پیام‌های آموزشی در زمینه مصرف بهینه انرژی در فضای تبلیغات محیطی ایستگاه‌ها و واگن‌های مترو تهران، از همکاری این شرکت قدردانی کرد.
تردد ۲۷ هزار تاکسی با سن بالای ۱۰ سال در سطح تهران دومین نشست که روز گذشته به میزبانی شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت برگزار شد، نشست با مدیران ارشد سازمان تاکسیرانی تهران بود. دلاویز در این نشست به طرح جایگزینی ۱۴۰ هزار تاکسی فرسوده (تاکسی صندوقدار و تاکسی ون) که مدتهاست مصوبه شورای اقتصاد آن اخذ شده اشاره کرد و گفت: مناسفانه این طرح به دلایل متعدد هنوز وارد فاز اجرایی نشده و نفت همانطور که پیش از این نیز اعلام کرده بود برای هرگونه همکاری به منظور رفع مشکلات پیش‌رو و اجرایی شدن طرح آمادگی دارد. وی افزود: تردد تاکسی‌های فرسوده با توجه به سهم قابل‌توجه حمل‌ونقل با تاکسی در تهران تبعات جبران‌ناپذیری به ویژه در زمینه آلایندگی هوا به دنبال دارد و همین موضوع، ضرورت اصلاح این رویه را دوچندان کرده است. دلاویز با بیان اینکه شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت به نمایندگی از وزارت نفت در کنار سازمان تاکسیرانی است و هر پیشنهاد سازنده‌ای در این راستا استقبال می‌کند، یادآور شد: ضعف خودروسازان در تامین خودروهایی با مشخصات لازم در این طرح نباید باعث شود از استانداردهای خود کوتاه بیایید. این طرح باید به بهترین شکل اجرایی شود. علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران نیز با تایید این موضوع، عنوان کرد: ضعف خودروسازان داخلی از یک طرف و محدودیت‌های واردات خودرو از طرف دیگر، اجرای طرح جایگزینی ۱۴۰ هزار تاکسی فرسوده را با مشکلات متعددی مواجه کرده است. وی با اشاره به سهم ۲۲ درصدی حمل‌ونقل با تاکسی از مجموع روش‌های حمل‌ونقل در تهران گفت: روزانه ۴.۵ میلیون سفر با تاکسی در شهر تهران انجام می‌شود و هم‌اکنون ۲۷ هزار تاکسی فرسوده در تهران تردد می‌کنند. قنادان ادامه داد: قدردان حمایت‌های شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت هستیم و برگزاری این جلسه به دعوت شما نیز نشان می‌دهد که با وجود محدودیت‌هایی که در خارج از مجموعه صنعت نفت گریبانگیر این طرح است، شما همچنان بر همکاری و تسریع در اجرای طرح تاکید دارید. وی گفت: مذاکراتی داشته‌ایم تا برای اجرای این طرح، در صورت امکان، حداقل مجوز واردات خودرو با کاربری عمومی را دریافت کنیم؛ مذاکرات با خودروسازها نیز همچنان در دستور کار است و امیدواریم بتوانیم چالش‌های طرح را هرچه سریعتر رفع کنیم.

آخرین مطالب نفتی در کانال رسمی نشریه دانش نفت در تلگرام
فرم ثبت نظر
نام
آدرس ايميل
متن نظر *
متن کنترلی را وارد کنيد *

در اين بخش نظری ثبت نشده است.
اخبار ويژه
سیزدهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران که امروز و فردا با حضور ٣٨٥ شرکت داخلی و ٧٦ شرکت خارجی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار می‌شود، ٦ نشست تخصصی و یک نمایشگاه جانبی هم خواهد داشت.
در گرمای کشنده دریای کارائیب کارگرانی در لباس غواصی با دستان خود مشغول پاک کردن نفت خام از بدنه کاسپین گالاکسی هستند؛ نفتکشی که آنقدر کثیف است که اجازه ورود به آبهای بین المللی را ندارد.

يادداشت روز
طرح استیضاح وزیر نفت در مجلس کلید خورده و ناکارآمدی در انعقاد قراردادهای میدان‌های مشترک نفتی و گازی از دلایل این استیضاح عنوان شده؛ حال آنکه دستاوردهای ملموس وزارت نفت در پارس جنوبی و غرب کارون، توسعه میدان‌های مشترک را به پای ثابت فهرست نقاط قوت این وزارتخانه بدل کرده است.
زنگنه یکی از معماران کلیدی الگوی اقتصاد مقاومتی ایران در مسیر ایجاد ارزش‌افزوده و تبدیل دارایی‌های فکری به توسعه اقتصادی و همچنین خودکفایی در منابع اصلی به شمار می‌رود.
بر طبق نمودار زیر و آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد که این کشور هشتاد و نه هزار بشکه در روز بیشتر از میزانی که در سپتامبر واردات داشت، نفت صادر کرده است.

يادداشت
علی گلمرادی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی/ یکی از معضلات اساسی کشور، اتکا بودجه دولت به فروش نفت خام است و این موضوع در برهه‌های مختلف بر عملکرد دولت برای اداره کشور تاثیرات منفی گذاشته است.
سیروس تالاری، رییس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران/ با توجه به این‌که پنج میلیارد دلار در سال ظرفیت صادرات تجهیزات صنعت نفت در کشور وجود دارد، تقاضای ما از دولت این است که روی این موضوع سرمایه‌گذاری کند.
سیدمحمد میرزامحمدزاده/ فعالیت‌های عام‎ المنفعه وزارت نفت که بر اساس مسئولیت‌های اجتماعی آن انجام می‌شود، گستردگی‌های بسیاری دارد. شرکت ملی نفت ایران به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه این وزارتخانه، فعالیت‌های مسئولیت‌های اجتماعی خود را از مسیر مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‎خیز محقق می‌کند.
عربستان سعودی پس از استقبال سرد سرمایه‌گذاران خارجی حتی با ارزش‌گذاری پایین‌تر ۱.۷ تریلیون دلار، به سرمایه‌گذاران داخلی و منطقه‌ای برای فروش ۱.۵ درصد از سهام آرامکو تکیه کرده است.
فرهاد احمدی، مدیرعامل سابق شرکت ملی و مهندسی ساختمان نفت/ اصلاح آیین نامه قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی ضرورت دارد و باید در سرمایه‌‌گذار خارجی اطمینان ایجاد کنیم، تضامین لازم را حاصل کنیم تا وارد شود.
گفتمان
بیش از چهار سال از ایجاد مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت می‌گذرد و در این مدت از سوی این مرکز فراخوان‌های متعددی در حوزه‌های مختلف اعلام، دوره‌های آموزشی متناسب با هر حرفه برگزار و حتی گواهی صلاحیت منتخبان یکی از حرفه‌ها (مدیریت پروژه) اعطا شده است.
همیشه سیاست چند قدم جلوتر از اقتصاد پیش رفته و برای آن تصمیم‌‌گیری کرده است. به طوری که جایی برای رقابت میان عرصه‌های صنعتی وجود ندارد.
با توجه به رشد مصرف، تولید متانول ایران تا چهار سال آینده به بیش از ۲۵ میلیون تن خواهد رسید که چین و آمریکا هم بیشتر از این میزان تولید خواهند کرد، اما به همان میزان که تولید افزایش می‌یابد، رشد مصرف هم بالا خواهد رفت.
من فضا را باز نمی‌کنم که یکسری بیایند دوباره بابک زنجانی درست کنند. حتما چنین اجازه‌ای نمی‌دهم، بارها گفته‌ام تا زمانی که این امانت دست من است با همه وجود تلاش می‌کنم که از این امانت مردم حفاظت کنم حتی به قیمت جانم که هیچ، به قیمت آبرویم هم ان‌شاءالله نمی‌گذارم از پول ملت ببرند. نمی‌گذارم از این پول ببرند و من بمانم.
مهندس مهدی حاجی حسین‌زاده، مدیرعامل شرکت پتروایران کیش در گفتگو با دانش نفت، آخرین فعالیت‌ها و دستاوردهای شرکت پتروایران کیش را در زمینه‌های مختلف کاری تشریح کرد. آنچه در پی می آید مشروح این گفتگوست که از نظر خوانندگان گرامی می گذرد.

صفحه نخست

|

اخبار نفت

|

گفتمان

|

مقالات

|

ياداشت روز

|

يادداشت اول

|

مزايده و مناقصه

|

گالري تصاوير

|

درج آگهي

|

سايتهاي مرتبط

|

آرشيو PDF

|

درباره ما

|

تماس با ما

© Copyright 2011 daneshenaft.ir All Rights Reserved. Powered by : HomaNic.com | Developed by :