Daneshenaft logo
چهارشنبه 20 آذر ماه 1398 | ثبت نام | ورود | کاربر مهمان 
Print Send to Friends
سه شنبه 28 آبان ماه 1398 | کد مطلب : 33447
نگاهی به جزئیات سهمیه‌ سوخت انواع وسایل نقلیه در طرح مدیریت مصرف سوخت؛
هر وسیله نقلیه چه مقدار سهمیه سوخت دریافت می‌کند؟


طرح مدیریت مصرف سوخت با هدف کنترل مصرف سوخت در کشور، کاهش آلایندگی، افزایش توان صادراتی کشور، اختصاص منابع حاصل از آن به صورت مستقیم به مردم و نیز مبارزه با قاچاق سوخت اجرایی شد که در قالب آن به انواع سواری شخصی، موتورسیکلت، وانت، تاکسی‌ها، آمبولانس‌ها و سرویس مدارس، سهمیه‌ سوخت ماهانه اختصاص می‌یابد.

طرح مدیریت مصرف سوخت کشور از ساعت صفر روز جمعه (۲۴ آبان‌ماه) در کشور اجرایی شد و بر پایه آن توزیع سوخت بنزین در کشور برای انواع وسایل نقلیه از طریق کارت سوخت شخصی و براساس سهمیه تعیین‌شده انجام می‌شود. هدف از اجرای این طرح، کنترل مصرف سوخت با توجه به میانگین بالای مصرف سوخت در کشور، افزایش توان صادرات، مبارزه با قاچاق سوخت و اختصاص منابع حاصل از مدیریت مصرف سوخت به مردم به ویژه قشور ضعیف و کم درآمد به‌صورت مستقیم و نیز کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها و شهرها است.

بر اساس پنج اطلاعیه صادرشده از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، در قالب این طرح برای انواع سواری شخصی، موتورسیکلت، وانت، تاکسی‌ها (شهری، بین‌شهری، ون، تلفنی و اینترنتی)، آمبولانس‌ها و سرویس مدارس سهمیه‌ سوخت ماهانه (بنزین با قیمت هر لیتر ۱۵۰۰ تومان) در نظر گرفته شده است که در این مطلب به شرح جزئیات این سهمیه شامل میزان و نحوه اختصاص سوخت پرداخته‌ایم.

در این طرح به انواع سواری شخصی بنزین‌سوز ۶۰ لیتر و به انواع سواری دوگانه‌سوز ۳۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای به نرخ ۱۵۰۰ تومان به صورت ماهانه اختصاص می‌یابد.

بر اساس این طرح، سهمیه بنزین انواع موتورسیکلت ۲۵ لیتر، سهمیه بنزین وانت‌های کم‌مصرف بنزینی ۲۰۰ لیتر در ماه و سهمیه بنزین وانت‌های کم‌مصرف دوگانه‌سوز ۶۰ لیتر در ماه است، همچنین سهمیه ماهانه انواع وانت پرمصرف بنزینی ۳۰۰ لیتر و  وانت دوگانه‌سوز ۱۲۰ لیتر در ماه است.

وانت مزدا، وانت پیکان و وانت تویوتا جزو وانت‌های کم‌مصرف هستند و وانت نیسان و کامیونت جزو وانت‌های پرمصرف به شمار می‌آیند.

تاکسی‌های شهری بنزینی ماهانه ۴۰۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای (۱۵۰۰ تومانی) و تاکسی‌های دوگانه‌سوز ماهانه ۲۰۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای دریافت می‌کنند که البته این میزان برای تاکسی‌های دوگانه‌سوز از آذرماه به ۲۵۰ لیتر در ماه افزایش می‌یابد.

بر پایه طرح مدیریت سوخت کشور به هر آمبولانس ۵۰۰ لیتر سهمیه سوخت در ماه و به تاکسی‌های بین‌شهری بنزینی ۷۵۰ لیتر در ماه و به تاکسی‌های بین‌شهری دوگانه‌سوز ۴۵۰ لیتر در ماه بنزین سهمیه‌ای اختصاص یافته است.

همچنین تاکسی‌های ون شهری پس از صدور کارت می‌توانند ماهانه ۶۰۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای و آژانس‌های شهری بنزینی (تاکسی‌ تلفنی) ماهانه ۲۰۰ لیتر و دوگانه‌سوزها ماهانه ۱۲۰ لیتر بنزین دریافت کنند.

در قالب طرح مدیریت مصرف سوخت کشور همچنین برای تاکسی‌های اینترنتی نیز سهمیه سوخت در نظر گرفته شده است که این سهمیه به‌صورت مابه‌التفاوت اعتباری و در پیمایش بیش از ۲۰۰ کیلومتر در کارت‌های بانکی دارندگان این تاکسی‌ها منظور خواهد شد.

بر اساس جزئیات اعلام شده در قالب طرح مدیریت مصرف سوخت کشور، سرویس مدارس نیز می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه سپند آموزش و پرورش در قالب اعتبار و بر اساس پیمایش سهمیه سوخت ماهانه دریافت کنند.

آخرین مطالب نفتی در کانال رسمی نشریه دانش نفت در تلگرام
فرم ثبت نظر
نام
آدرس ايميل
متن نظر *
متن کنترلی را وارد کنيد *

در اين بخش نظری ثبت نشده است.
اخبار ويژه
سیزدهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران که امروز و فردا با حضور ٣٨٥ شرکت داخلی و ٧٦ شرکت خارجی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار می‌شود، ٦ نشست تخصصی و یک نمایشگاه جانبی هم خواهد داشت.
در گرمای کشنده دریای کارائیب کارگرانی در لباس غواصی با دستان خود مشغول پاک کردن نفت خام از بدنه کاسپین گالاکسی هستند؛ نفتکشی که آنقدر کثیف است که اجازه ورود به آبهای بین المللی را ندارد.

يادداشت روز
در پایان نشست کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با وزیر نفت، جمله‌ای به نقل از وزیر در رسانه‌ها با این مضمون منتشر شد: قانع نشدند و قصد قانع شدن هم ندارند!!!
طرح استیضاح وزیر نفت در مجلس کلید خورده و ناکارآمدی در انعقاد قراردادهای میدان‌های مشترک نفتی و گازی از دلایل این استیضاح عنوان شده؛ حال آنکه دستاوردهای ملموس وزارت نفت در پارس جنوبی و غرب کارون، توسعه میدان‌های مشترک را به پای ثابت فهرست نقاط قوت این وزارتخانه بدل کرده است.
زنگنه یکی از معماران کلیدی الگوی اقتصاد مقاومتی ایران در مسیر ایجاد ارزش‌افزوده و تبدیل دارایی‌های فکری به توسعه اقتصادی و همچنین خودکفایی در منابع اصلی به شمار می‌رود.

يادداشت
علی گلمرادی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی/ یکی از معضلات اساسی کشور، اتکا بودجه دولت به فروش نفت خام است و این موضوع در برهه‌های مختلف بر عملکرد دولت برای اداره کشور تاثیرات منفی گذاشته است.
سیروس تالاری، رییس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران/ با توجه به این‌که پنج میلیارد دلار در سال ظرفیت صادرات تجهیزات صنعت نفت در کشور وجود دارد، تقاضای ما از دولت این است که روی این موضوع سرمایه‌گذاری کند.
سیدمحمد میرزامحمدزاده/ فعالیت‌های عام‎ المنفعه وزارت نفت که بر اساس مسئولیت‌های اجتماعی آن انجام می‌شود، گستردگی‌های بسیاری دارد. شرکت ملی نفت ایران به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه این وزارتخانه، فعالیت‌های مسئولیت‌های اجتماعی خود را از مسیر مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‎خیز محقق می‌کند.
عربستان سعودی پس از استقبال سرد سرمایه‌گذاران خارجی حتی با ارزش‌گذاری پایین‌تر ۱.۷ تریلیون دلار، به سرمایه‌گذاران داخلی و منطقه‌ای برای فروش ۱.۵ درصد از سهام آرامکو تکیه کرده است.
فرهاد احمدی، مدیرعامل سابق شرکت ملی و مهندسی ساختمان نفت/ اصلاح آیین نامه قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی ضرورت دارد و باید در سرمایه‌‌گذار خارجی اطمینان ایجاد کنیم، تضامین لازم را حاصل کنیم تا وارد شود.
گفتمان
بیش از چهار سال از ایجاد مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت می‌گذرد و در این مدت از سوی این مرکز فراخوان‌های متعددی در حوزه‌های مختلف اعلام، دوره‌های آموزشی متناسب با هر حرفه برگزار و حتی گواهی صلاحیت منتخبان یکی از حرفه‌ها (مدیریت پروژه) اعطا شده است.
همیشه سیاست چند قدم جلوتر از اقتصاد پیش رفته و برای آن تصمیم‌‌گیری کرده است. به طوری که جایی برای رقابت میان عرصه‌های صنعتی وجود ندارد.
با توجه به رشد مصرف، تولید متانول ایران تا چهار سال آینده به بیش از ۲۵ میلیون تن خواهد رسید که چین و آمریکا هم بیشتر از این میزان تولید خواهند کرد، اما به همان میزان که تولید افزایش می‌یابد، رشد مصرف هم بالا خواهد رفت.
من فضا را باز نمی‌کنم که یکسری بیایند دوباره بابک زنجانی درست کنند. حتما چنین اجازه‌ای نمی‌دهم، بارها گفته‌ام تا زمانی که این امانت دست من است با همه وجود تلاش می‌کنم که از این امانت مردم حفاظت کنم حتی به قیمت جانم که هیچ، به قیمت آبرویم هم ان‌شاءالله نمی‌گذارم از پول ملت ببرند. نمی‌گذارم از این پول ببرند و من بمانم.
مهندس مهدی حاجی حسین‌زاده، مدیرعامل شرکت پتروایران کیش در گفتگو با دانش نفت، آخرین فعالیت‌ها و دستاوردهای شرکت پتروایران کیش را در زمینه‌های مختلف کاری تشریح کرد. آنچه در پی می آید مشروح این گفتگوست که از نظر خوانندگان گرامی می گذرد.

صفحه نخست

|

اخبار نفت

|

گفتمان

|

مقالات

|

ياداشت روز

|

يادداشت اول

|

مزايده و مناقصه

|

گالري تصاوير

|

درج آگهي

|

سايتهاي مرتبط

|

آرشيو PDF

|

درباره ما

|

تماس با ما

© Copyright 2011 daneshenaft.ir All Rights Reserved. Powered by : HomaNic.com | Developed by :