Daneshenaft logo
دوشنبه 25 آذر ماه 1398 | ثبت نام | ورود | کاربر مهمان 
Print Send to Friends
سه شنبه 28 آبان ماه 1398 | کد مطلب : 33448
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در همایش نقش جابجایی هوشمند در حمل‌و‌نقل شهری عنوان نمود:
لزوم توجه به تحول دیجیتال و موج چهارم صنعت


همایش نقش جابجایی هوشمند در حمل‌و‌نقل شهری با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان مدیریت صنعتی با حضور صاحب نظران و کارشناسان این حوزه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی، ابوالفضل کیانی بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در این همایش در خصوص "سیر تحول صنعت خودرو همسو با تحول دیجیتال در جهان" به سخنرانی پرداخت.

وی ضمن بیان مراحل تکاملی صنعت خودرو گفت: پیش‌بینی نرخ رشد تولید خودروهای سواری و تجاری سبک طی سال‌های 2013 تا 2020 نشان می‌دهد که تولید این خودروها در بازارهای جهانی 3.6 درصد، در بازارهای مناطق در حال توسعه 5.7 درصد و در بازارهای مناطق توسعه ‌يافته 1.2درصد خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود که 42 درصد سهم مناطق توسعه يافته و 58 درصد سهم مناطق در حال توسعه باشد.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی ضمن برشمردن برخی از تحولات درخودروسازان از جمله روند فزاينده ادغام و تصاحب خودروسازان و قطعه‌‌سازان و استفاده از پلتفرم‌های مشترك مقياس جهانی گفت: خودروسازن در حال حرکت به سوی بازارهای نوظهور از جمله برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی هستند.

وی تاکید کرد: شرکت‌های خودروسازی در حال چندملیتی شدن هستند و 91 درصد توليد جهانی توسط 20 خودروساز اول جهان صورت می‌گیرد که در این میان 4 تا 6 خودروساز جديد عمدتاً چينی و هندی ظهور کرده‌اند.

کیانی بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص چالش‌های زنجیره صنعت خودرو در کشور گفت: صنعت قطعه‌سازی کشور نیازمند ارتقای فناوری و به ‌روزرسانی تجهیزات به عنوان پایه صنعت خودروسازی است و با توجه به پایین ‌بودن سطح فناوری در صنعت خودرو ضرورت دارد برای ارتقای قابلیت ساخت داخل و کسب توان صادرات به این مقوله توجه بیشتری شود.

وی افزود: ضعف طراحی و توسعه؛ فاصله از استانداردهای موجود دنیا؛ پایین ‌بودن کیفیت قطعه برای مرحله خدمات پس از فروش و فرسودگی ناوگان خودرو از دیگر چالش های زنجیره صنعت خودرو در کشور هستند که باید چاره‌اندیشی شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در خصوص شرط بقا در صنعت خودرو درازمدت تصریح کرد: صنعت قطعه‌سازی از طریق ایجاد تولید مشترک با شرکت‌های صاحب برند باید کارآمد گردد که مستلزم به روزآوری ماشین‌آلات و تجهیزات این صنعت برای قرارگرفتن در زنجیره ارزش تولید جهانی خودرو است و در این مسیر باید ایجاد پلتفرم‌های جدید صادرات‌گرا برای کسب مزیت‌های رقابتی و توجه به مگاترندها از جمله تحول دیجیتال و موج 4 صنعت و مولفه‌های بنیادین و... مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به فناوری‌ها در انقلاب چهارم صنعتی، انواع هوشمند‌سازی را لازمه پذیرش تحول دیجیتال و برنامه‌ریزی برای تحقق آن عنوان نمود.

کیانی بختیاری اقدامات سازمان مدیریت صنعتی در این زمینه را شامل فرهنگ‌سازی، بسترسازی و جریان‌سازی؛ توانمندسازی؛ اعتباربخشی؛ شبکه‌سازی و ایجاد اکوسیستم تحول دیجیتال؛ طراحی مفهومی پلتفرم نوآوری باز و جمع‌سپاری و سازماندهی دانست و فهرستی از فعالیت‌های این سازمان در خصوص این موارد ارائه نمود.

وی در پایان ابراز امیدواری نمود که مواجهه با تحول دیجیتال و ورود به موج چهار صنعت و جامعه 5 با همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی به نحو مطلوبی میسر گردد.

 

آخرین مطالب نفتی در کانال رسمی نشریه دانش نفت در تلگرام
فرم ثبت نظر
نام
آدرس ايميل
متن نظر *
متن کنترلی را وارد کنيد *

در اين بخش نظری ثبت نشده است.
اخبار ويژه
سیزدهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران که امروز و فردا با حضور ٣٨٥ شرکت داخلی و ٧٦ شرکت خارجی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار می‌شود، ٦ نشست تخصصی و یک نمایشگاه جانبی هم خواهد داشت.
در گرمای کشنده دریای کارائیب کارگرانی در لباس غواصی با دستان خود مشغول پاک کردن نفت خام از بدنه کاسپین گالاکسی هستند؛ نفتکشی که آنقدر کثیف است که اجازه ورود به آبهای بین المللی را ندارد.

يادداشت روز
با کاهش درآمدهای نفتی و پیش‌بینی‌های انجام شده درآمد نفت و گاز در سال آینده به ۲۲.۲ میلیارد دلار می‌رسد.
با بررسی اجمالی زمینه‌های پیشرفت کشورهای توسعه یافته، نکته مهمی که در آن نمایان است، نقش و اهمیت بومی‌سازی و تعامل صنعت و دانشگاه در راستای حل مشکلات و مسائل آن کشورهاست.
با توجه به نامگذاری سال جاری به عنوان «سال رونق تولید» از سوی مقام معظم رهبری، نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت و حفاری - خوزستان به عنوان یكی از مهمترین رویدادهای عرصه صنعت نفت و حمایت از ساخت داخل کشور، فرصتی مغتنم جهت تحقق این شعار متعالی و ایجاد هر چه بیشتر رونق تولید در حوزه ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت و حفاری می باشد.

يادداشت
علی گلمرادی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی/ یکی از معضلات اساسی کشور، اتکا بودجه دولت به فروش نفت خام است و این موضوع در برهه‌های مختلف بر عملکرد دولت برای اداره کشور تاثیرات منفی گذاشته است.
سیروس تالاری، رییس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران/ با توجه به این‌که پنج میلیارد دلار در سال ظرفیت صادرات تجهیزات صنعت نفت در کشور وجود دارد، تقاضای ما از دولت این است که روی این موضوع سرمایه‌گذاری کند.
سیدمحمد میرزامحمدزاده/ فعالیت‌های عام‎ المنفعه وزارت نفت که بر اساس مسئولیت‌های اجتماعی آن انجام می‌شود، گستردگی‌های بسیاری دارد. شرکت ملی نفت ایران به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه این وزارتخانه، فعالیت‌های مسئولیت‌های اجتماعی خود را از مسیر مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‎خیز محقق می‌کند.
عربستان سعودی پس از استقبال سرد سرمایه‌گذاران خارجی حتی با ارزش‌گذاری پایین‌تر ۱.۷ تریلیون دلار، به سرمایه‌گذاران داخلی و منطقه‌ای برای فروش ۱.۵ درصد از سهام آرامکو تکیه کرده است.
فرهاد احمدی، مدیرعامل سابق شرکت ملی و مهندسی ساختمان نفت/ اصلاح آیین نامه قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی ضرورت دارد و باید در سرمایه‌‌گذار خارجی اطمینان ایجاد کنیم، تضامین لازم را حاصل کنیم تا وارد شود.
گفتمان
بیش از چهار سال از ایجاد مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت می‌گذرد و در این مدت از سوی این مرکز فراخوان‌های متعددی در حوزه‌های مختلف اعلام، دوره‌های آموزشی متناسب با هر حرفه برگزار و حتی گواهی صلاحیت منتخبان یکی از حرفه‌ها (مدیریت پروژه) اعطا شده است.
همیشه سیاست چند قدم جلوتر از اقتصاد پیش رفته و برای آن تصمیم‌‌گیری کرده است. به طوری که جایی برای رقابت میان عرصه‌های صنعتی وجود ندارد.
با توجه به رشد مصرف، تولید متانول ایران تا چهار سال آینده به بیش از ۲۵ میلیون تن خواهد رسید که چین و آمریکا هم بیشتر از این میزان تولید خواهند کرد، اما به همان میزان که تولید افزایش می‌یابد، رشد مصرف هم بالا خواهد رفت.
من فضا را باز نمی‌کنم که یکسری بیایند دوباره بابک زنجانی درست کنند. حتما چنین اجازه‌ای نمی‌دهم، بارها گفته‌ام تا زمانی که این امانت دست من است با همه وجود تلاش می‌کنم که از این امانت مردم حفاظت کنم حتی به قیمت جانم که هیچ، به قیمت آبرویم هم ان‌شاءالله نمی‌گذارم از پول ملت ببرند. نمی‌گذارم از این پول ببرند و من بمانم.
مهندس مهدی حاجی حسین‌زاده، مدیرعامل شرکت پتروایران کیش در گفتگو با دانش نفت، آخرین فعالیت‌ها و دستاوردهای شرکت پتروایران کیش را در زمینه‌های مختلف کاری تشریح کرد. آنچه در پی می آید مشروح این گفتگوست که از نظر خوانندگان گرامی می گذرد.

صفحه نخست

|

اخبار نفت

|

گفتمان

|

مقالات

|

ياداشت روز

|

يادداشت اول

|

مزايده و مناقصه

|

گالري تصاوير

|

درج آگهي

|

سايتهاي مرتبط

|

آرشيو PDF

|

درباره ما

|

تماس با ما

© Copyright 2011 daneshenaft.ir All Rights Reserved. Powered by : HomaNic.com | Developed by :