رییس هیات عامل ایدرو:
صنعت قطعه‌سازی ایران راهی جز ادغام با صنعت جهانی و توسعه آموزش ندارد
منصور معظمی گفت: پنجمین همایش صنعت خودرو در حالی برگزار می‌شود که چند روز گذشته سی‌ونهمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی با حضور پرشکوه مردم رقم زده شد.
وی افزود: رنکینگ کشور از لحاظ تولید خودرو در جایگاه شانزدهم جهان قرار دارد، بر اساس پیش‌بینی‌ها در جایگاهی بین ۱۴ تا ۱۵ هستیم. جایگاه تولید حدود ۵۵۰ هزار دستگاه در سال خالی است که باید برای آن برنامه‌ریزی شود.
به گفته معظمی، با سیاست‌های جدی وزارت صنعت، معدن و تجارت اگر چه صنعتگران روزهای سخت‌تری را پشت سر می‌گذارند اما رضایتمندی مردم در بخش کیفی را به دنبال دارد و تلاش می‌کنیم رضایت مردم را در این زمینه کسب کنیم.
رییس هیات عامل ایدرو افزوذ: نقش ۳ درصدی در GDP نشانگر پیشران بودن صنعت خودرو است.  محور همایش امسال بر مبنای قطعه‌سازی است، ۱۵۰۰ قطعه‌ساز در کشور به ثبت رسیده است.
معظمی افزود: تعامل منطقی میان مثلث قطعه‌ساز، خودروساز و مردم در کشور وجود دارد.
رییس هیات عامل ایدرو با بیان اینکه قطعه‌سازان ۱۳ قرارداد همکاری مشترک با شرکت‌های خارجی بستند و  خود را به بازارهای جهانی نزدیک کردند٬ افزود: در ۶ قرارداد همکاری بین‌المللی صنعت خودرو که بسته شده بر حمایت از قطعه‌سازی کشور و ارتقای آن تاکید شده است.
وی گفت: صنعت قطعه‌سازی راهی جز وصل شدن و ادغام (همکاری مشترک) با صنعت جهانی و توسعه آموزش ندارد‌. در صنعت خودرو و قطعه‌سازی متاثر از سیاست‌های پولی و بانکی هستیم که نمایندگان مجلس که در جایگاه قانونگذاری هستند باید در این زمینه کمک کنند، نرخ سود تسهیلات بانکی بالا است.
معظمی گفت: باید شفافیت در میزان سهام خودروسازان به وجود آید، بطوری که زمینه مشارکت بخش خصوصی بیشتر فراهم شود. توجه به سرمایه‌گذاری در قطعه‌سازی و به روزآوری آنها برای اینکه در بازار رقابت جهانی بتوانند خود را نگه دارند.
وی افزود: حدود ۱۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور برای ۲۰۲ هزار دستگاه پیش‌بینی شده است.

سه شنبه 24 بهمن ماه 1396
امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این مطلب فقط با ذکر منبع مجاز است.