دكتر كیانی در هم‌اندیشی شانزدهمین دوره جایزه ملی تعالی سازمانی:
در راه توسعه جایزه ملی تعالی سازمانی گام بر‌می‌داریم

 

هم‌اندیشی شانزدهمین دوره اعطای جایزه ملی تعالی سازمانی با حضور ابوالفضل کیانی بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی و جمعی از ارکان و ارزیابان این جایزه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی، کیانی بختیاری در این هم‌اندیشی گفت: زحماتی که ارکان و ارزیابان جایزه ملی تعالی سازمانی در 16 سال گذشته متحمل گردیده‌اند، با وجود گرته‌برداری‌هایی که از این مدل شده است، کماکان پایدار و مانا است و امروز دلبسته این الگو هستیم و در راه توسعه آن گام بر‌می‌داریم.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، راز ماندگاری این جایزه را حضور ارزیابان متعهد آن عنوان داشت و افزود: هر مدل و نظامی در چرخه عمر خود وقتی به مرحله بلوغ رسید، ممکن است دچار افول شود و برای جلوگیری از آن باید یک ترم ثانویه برای موج دوم توسعه آن در نظر گرفت. مدل تعالی سازمانی هم از این قاعده مستثنی نیست و باید مدام اصلاح و بهروزرسانی شود، که این مسئولیت را ارزیابان توانمند تعالی سازمانی باید به عهده بگیرند و پویایی مدل را حفظ نمایند.

 

«توسعه کارآفرینی»، «دانش بنیانی»، «توسعه بهره‌وری در بنگاه‌ها»، «شفافیت» و «تفکر جهادی» همه با مدل تعالی سازمانی قابل تحقق است و می‌توان مدل را به گونه‌ای اصلاح کرد که با اسناد بالادستی و شعار سال هماهنگ و همسو باشد.

 

 کیانی بختیاری خاطر نشان کرد: باید سعی کنیم مدل تعالی سازمانی را بنا بر ویژگی‌های خاص محیط‌های کسب و کار و بر اساس نیاز بنگاه‌ها که مشتریان اصلی این مدل هستند، بازپیکره‌بندی و اصلاح نماییم.

وی تصریح کرد: تشکیل پلت‌فرم‌های اصلاحی مهم است و سازمان مدیریت صنعتی آمادگی دارد شبکه‌ای از این پلت‌فرم‌ها فراهم نماید تا ارزیابان تعالی سازمانی بتوانند اصلاحات و تغییرات مد نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، با اشاره به تشکیل «بنیاد تعالی سازمانی» تاکید کرد: این مدل توانسته است یک ساختار درونگرا مثل بنیاد تعالی سازمانی را ساخته و ارائه نماید که جای خرسندی است که این بنیاد توسط متولیان جایزه با همان دغدغه‌ها و احساس مسئولیت‌های اولیه شکل گرفته است و راز موفقیت این گروه، همین پایبندی به معیارها و سلامتی در ارزیابی‌های تعالی سازمانی است.

کیانی بختیاری یادآور شد: در شرایط پیچیده کسب و کار بنگاه‌ها معمولا برای آموزش، پژوهش و تعالی سازمانی هزینه نمی‌کنند در حالی که بهترین فرصت برای خروج از رکود و تورم، توجه به این موارد است.

وی افزود: «توسعه کارآفرینی»، «دانش بنیانی»، «توسعه بهره‌وری در بنگاه‌ها»، «شفافیت» و «تفکر جهادی» همه با مدل تعالی سازمانی قابل تحقق است و می‌توان مدل را به گونه‌ای اصلاح کرد که با اسناد بالادستی و شعار سال هماهنگ و همسو باشد و امیدواریم بازپیکره‌بندی و اصلاحی که در مدل انجام می‌شود به تعالی سازمانی در کشور کمک نماید.

در ادامه این هم‌اندیشی برنامه‌های توسعه‌ای جایزه تعالی سازمانی ارائه گردید و عنوان شد که در 16 سال گذشته، 1357 مرتبه بنگاه‌های کسب و کار مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند که از این میان، 132 شرکت موفق به کسب 350 امتیاز شده‌اند.

همچنین در ادامه هم‌اندیشی، سید مسعود همایونفر رییس انجمن مدیریت منابع انسانی ایران با اشاره به روند تاسیس بنیاد تعالی سازمانی گفت: سازمان مدیریت صنعتی با نهادهای داخلی و خارجی رویکردی مشارکت جویانه دارد که یکی از این موارد، تشکیل بنیاد تعالی سازمانی است.

وی افزود: امیدواریم با تشکیل این بنیاد، سازمان مدیریت صنعتی که نقش مهمی در توسعه آموزش و مشاوره در کشوربه عهده دارد، بتواند بخشی از مسئولیت های خود را در خصوص تعالی سازمانی به آن محول نماید و بنیاد یکی از نام‌هایی باشد که در کنار سازمان، شکل بگیرد و توسعه یابد.

جمعه 13 مهر ماه 1397
امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این مطلب فقط با ذکر منبع مجاز است.