Daneshenaft logo
پنجشنبه 3 اسفند ماه 1396 | ثبت نام | ورود | کاربر مهمان 
Print Send to Friends
سه شنبه 24 بهمن ماه 1396 | کد مطلب : 11792
رییس هیات عامل ایدرو:
صنعت قطعه‌سازی ایران راهی جز ادغام با صنعت جهانی و توسعه آموزش ندارد


رییس هیات عامل ایدرو در پنجمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو گفت: صنعت قطعه‌سازی ایران راهی جز ادغام با صنعت جهانی و توسعه آموزش ندارد. مجموع تولیدات کشور از سال ۴۷ تا ۷۵ حدود ۲۴۰ هزار دستگاه بوده است و از سال ۵۷ تا روز گذشته نزدیک به ۲۱ میلیون خودرو در کشور تولید شد.
منصور معظمی گفت: پنجمین همایش صنعت خودرو در حالی برگزار می‌شود که چند روز گذشته سی‌ونهمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی با حضور پرشکوه مردم رقم زده شد.
وی افزود: رنکینگ کشور از لحاظ تولید خودرو در جایگاه شانزدهم جهان قرار دارد، بر اساس پیش‌بینی‌ها در جایگاهی بین ۱۴ تا ۱۵ هستیم. جایگاه تولید حدود ۵۵۰ هزار دستگاه در سال خالی است که باید برای آن برنامه‌ریزی شود.
به گفته معظمی، با سیاست‌های جدی وزارت صنعت، معدن و تجارت اگر چه صنعتگران روزهای سخت‌تری را پشت سر می‌گذارند اما رضایتمندی مردم در بخش کیفی را به دنبال دارد و تلاش می‌کنیم رضایت مردم را در این زمینه کسب کنیم.
رییس هیات عامل ایدرو افزوذ: نقش ۳ درصدی در GDP نشانگر پیشران بودن صنعت خودرو است.  محور همایش امسال بر مبنای قطعه‌سازی است، ۱۵۰۰ قطعه‌ساز در کشور به ثبت رسیده است.
معظمی افزود: تعامل منطقی میان مثلث قطعه‌ساز، خودروساز و مردم در کشور وجود دارد.
رییس هیات عامل ایدرو با بیان اینکه قطعه‌سازان ۱۳ قرارداد همکاری مشترک با شرکت‌های خارجی بستند و  خود را به بازارهای جهانی نزدیک کردند٬ افزود: در ۶ قرارداد همکاری بین‌المللی صنعت خودرو که بسته شده بر حمایت از قطعه‌سازی کشور و ارتقای آن تاکید شده است.
وی گفت: صنعت قطعه‌سازی راهی جز وصل شدن و ادغام (همکاری مشترک) با صنعت جهانی و توسعه آموزش ندارد‌. در صنعت خودرو و قطعه‌سازی متاثر از سیاست‌های پولی و بانکی هستیم که نمایندگان مجلس که در جایگاه قانونگذاری هستند باید در این زمینه کمک کنند، نرخ سود تسهیلات بانکی بالا است.
معظمی گفت: باید شفافیت در میزان سهام خودروسازان به وجود آید، بطوری که زمینه مشارکت بخش خصوصی بیشتر فراهم شود. توجه به سرمایه‌گذاری در قطعه‌سازی و به روزآوری آنها برای اینکه در بازار رقابت جهانی بتوانند خود را نگه دارند.
وی افزود: حدود ۱۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور برای ۲۰۲ هزار دستگاه پیش‌بینی شده است.

آخرین مطالب نفتی در کانال رسمی نشریه دانش نفت در تلگرام
فرم ثبت نظر
نام
آدرس ايميل
متن نظر *
متن کنترلی را وارد کنيد *

در اين بخش نظری ثبت نشده است.
اخبار ويژه
سیزدهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران که امروز و فردا با حضور ٣٨٥ شرکت داخلی و ٧٦ شرکت خارجی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار می‌شود، ٦ نشست تخصصی و یک نمایشگاه جانبی هم خواهد داشت.
در گرمای کشنده دریای کارائیب کارگرانی در لباس غواصی با دستان خود مشغول پاک کردن نفت خام از بدنه کاسپین گالاکسی هستند؛ نفتکشی که آنقدر کثیف است که اجازه ورود به آبهای بین المللی را ندارد.

يادداشت روز
فورچون (fortune) هر ساله فهرست ۵۰۰ شرکت برتر دنیا از لحاظ درآمد را گزارش می‌کند. این گزارش چند ماه پس از پایان هر سال‌مالی پس از بررسی اطلاعات و صورت‌های اساسی‌ مالی شرکت‌ها منتشر می‌شود و در اختیار فعالان اقتصادی قرار می‌گیرد.
در اقتصاد امروز، انتقال اطلاعات صحیح مالی به مراکز تصمیم‌گیری، اهمیت بسیار زیادی دارد. سهامدارانی که سرمایه خود را در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهند، برای آگاهی از چگونگی اداره سرمایه‌های خود و صحت عمل و کارآیی مدیران، ابزاری جز صورت‌های مالی و گزارش‌های سالانه شرکت‌ها در اختیار ندارند.
طی سالیان اخیر، به آن میزان که به نقش بنگاه‌های کوچک و متوسط در اقتصاد کشور توجه و بر آن تاکید شده، شاهد توجه به بنگاه‌های بزرگ اقتصادی و صنعتی نبوده‌ایم.

يادداشت
سیامك قاسمى/ اقتصاد ایران را چالش های بنیادین مختلفی تهدید می کند. چالش‌هایی که هر یک همانند یک بمب ساعتی می‌تواند بسیاری از ساختارهای اجتماعی و سیاسی کشور را به خطر اندازد و متاسفانه به نظر می‌رسد که مهمترین راهبرد حاکمیت در سطح کلان در شرایط فعلی به تعویق انداختن زمان انفجار این بمب های ساعتی است .
گروه مطالعات و تحقیقات دانش نفت/ در سال‌های اخیر چین از سازندگان تجهیزات خورشیدی خود از طریق وام‌های ارزان و یارانه حمایت کرده است. این امر هزینه‌ها را کاهش داده و به سرازیر شدن پنل‌های خورشیدی ارزان به بازارهایی مانند آمریکا و اروپا منجر شده است.
احمد مددی/ به راستی تا چه زمانی چشم آبی‌ها و چشم بادامی‌های چینی باید برای کاتالیست‌های ما تعیین تکلیف کنند و چه زمانی قرار است با مافیای وارد‌کنندگان کاتالیست در کشور مبارزه و برخورد جدی شود؟
گروه مطالعات و تحقیقات دانش نفت/ تجهیزات فرسوده در صنعت نفت و سایر صنایع مرتبط، تهدیدی بالقوه است که سایه آن بر سر نفت سنگینی می‌کند و باید تلاش کنیم به فعلیت نرسد. در غیر این صورت برای پشیمانی و یافتن مقصر، بسیار دیر خواهد بود.
سید نورالدین شهنازی‎زاده، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت / ۲ سال از توافق برجام گذشت؛ توافقی که نه تنها در توسعه تعاملات بین‎المللی صنعت نفت ایران اثرگذار بود، بلکه در تقویت انگیزه، توان و قابلیت‎های شرکت‎های داخلی فعال در این صنعت نیز نقش بسزایی ایفا کرده است.
گفتمان
تعریف از این منطقه را زیاد شنیده بودم به‌ویژه حرکت با شناورها روی آبی بیکران خلیج فارس! بنادر سیراف و خارگ و زیبایی‌های خاص این مناطق را در سفری گروهی با خبرنگاران، تجربه کرده ولی پس از گذشت یکی دو سال، باز هم مشتاق‌تر از گذشته، به انتظار این سفر رویایی بودم.
روابط عمومی می‌تواند جایگاه افراد و سازمان را ارتقا دهد. آقای بوجارزاده و مجموعه روابط عمومی‌ شرکت به عقیده من نقش خود را به خوبی ایفا کرده‌ا‌ند.
شرکت تجارت صنعت پتروشیمی از جمله شرکت‌های موفق خدماتی پشتیبانی هلدینگ خلیج فارس است که هر چند از عمر تاسیس آن چند بهار بیشتر نمی‌گذرد، اما در طول حیات کوتاه خویش توانسته به عنوان بازوی اثربخش و مطمئن هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در بازرگانی پتروشیمی در داخل و حوزه بین‌الملل ایفای نقش پیشرو نماید.
جهان سوم جایی است که اگر بخواهی خانه ات آباد شود، باید کشورت ویران شود و اگر بخواهی کشور را آباد کنی، خانه‌ات ویران می‌شود.
یکی از شروط اساسی که سازمان‌ها و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی را سرپا نگه می‌دارد و آنان را در دنیای امروز که رقابت شرط اصلی ماندگاری است، حفظ می‌کند، بدون تردید دیده شدن و عرضه توانمندی‌هاست.

صفحه نخست

|

اخبار نفت

|

گفتمان

|

مقالات

|

ياداشت روز

|

يادداشت اول

|

مزايده و مناقصه

|

گالري تصاوير

|

درج آگهي

|

سايتهاي مرتبط

|

آرشيو PDF

|

درباره ما

|

تماس با ما

© Copyright 2011 daneshenaft.ir All Rights Reserved. Powered by : HomaNic.com | Developed by :