Daneshenaft logo
چهارشنبه 26 دی ماه 1397 | ثبت نام | ورود | کاربر مهمان 
Print Send to Friends
شنبه 14 اردیبهشت ماه 1392 | کد مطلب : 7347
ایران عضو باشگاه صادركنندگان گازمایع شد؛
جزئیات افزایش 10برابری عرضه LPG‌ در جایگاه‌ها



دانش نفت:معاون وزير نفت با اشاره به خودكفايي ايران از واردات گازمايع و حتي آغاز صادرات اين محصـول نفتـي، جـزئيـات تازه از برنامه دولت افزايش سهم LPG‌ در سبد سوخت خودروها تشرريح كرد و گفت: امسال توزيع و عرضه گاز مايع 10 برابر مي شود.
عليرضا ضيغمي  درباره جزئيات طرح افزايش سهم LPG‌ در سبـد سـوخـت خـودروهـا، گفت: در حال حاضر حدود 55 تن گاز مايع توسط ناوگان حمل و نقل كشور مورد استفاده قرار مي گيرد كه امكان افزايش مصرف اين فرآورده نفتي تا سقف 500 تن در روز وجود دارد.مديرعامل شركت ملي پالايش و پـخـش فـرآورده‌هاي نفتي با اعلام اينكه با بهره برداري از طرح‌هاي جـديد توسعه پالايشگاه هاي نفت امكان افزايش 10 برابري عرضه و توزيع LPG‌ به ناوگان حمل و نقل وجود دارد، تصريح كرد: در شرايط فعلي ظرفيت توليد گازمايع كشور به بيش از 6 هزار تن در روز افزايش يافته است.معاون وزير نفت با يادآوري اينكه سال گذشته متوسط مصرف گاز مايع در كشور حدود 5 هزار تن در روز بـود، اظهار داشت: هم اكنون حــدود يـكـهـزار تـن ظـرفيـت مـازاد گـازمايع در كشور وجود دارد.اين عضو هيات مديره شركت ملي نفت با بيان اينكه اين 1000 تن ظرفيت مازاد LPG‌ مي تواند علاوه بر تامين سوخت بيشتر ناوگان حمل و نقل به برخي از كشورهاي متقاضي هم صادر شود، بيـان كـرد: بـراي افـزايـش توزيع و عــرضــع ايــن حــامــل انــرژي بـراي سالجاري ساخت حدود 50 جايگاه جــديــد LPG‌ در دسـتـور كـار قـرار دارد.اين مقام مسئول با تاكيد بر اينكه ساخت و توزيع گازمايع با اولويت مراكز توليد اين فرآورده نفتي انجام خـواهـد شـد، اظهـارداشـت: مصرف گازمايع در مقايسه با CNG‌ در ناوگان حمل و نقل كشور از راندمان بالاتري برخوردار است از اين رو توزيع اين فــــــرآورده نـــفـــتــــــي بــــــا اســـتــقــبـــــال خــــودروســــواران روبــــرو خــــواهــــد شـد.ضيغمـي در پـايـان بـا اشـاره بـه برنامه‌ريزي براي صادرات دريايي و زميني گازمايع، خاطرنشان كرد: از اسفند ماه سال گذشته با بهره برداري از مـجـتمع بنزيني RFCC‌ پالايشگاه شــازنــد عــلاوه بــر تــوقـف واردات گازمايع، ايران به يكي از كشورهاي صادركننده اين فرآورده نفتي تبديل شده است.به گزارش مهر، در حال حاضر هر تن متريك LPG‌ در بازار فـوب خليـج فـارس حدود بيش از يكهزار دلار ارزش دارد با اين وجود خريد اين فرآورده استراتژيك نفتي در بيـن كشـورهـاي مختلـف آسيـايي و مـنـطـقــه خليـج فـارس از متقـاضيـان متعددي برخوردار است.گمرك كره جـنـوبـي فـرورديـن مـاه سالجاري با انـتـشـار گـزارشـي، اعـلام كرده بود: واردات گاز مايع از ايران پس از هشت ماه تعليق از سر گرفته شده به طوري كه در ماه مارس سال 2013 ميلادي كره جنوبي حدود 73 هزار تن گاز طبيعي مايع از ايران وارد كرده است.

آخرین مطالب نفتی در کانال رسمی نشریه دانش نفت در تلگرام
فرم ثبت نظر
نام
آدرس ايميل
متن نظر *
متن کنترلی را وارد کنيد *

در اين بخش نظری ثبت نشده است.
اخبار ويژه
سیزدهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران که امروز و فردا با حضور ٣٨٥ شرکت داخلی و ٧٦ شرکت خارجی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار می‌شود، ٦ نشست تخصصی و یک نمایشگاه جانبی هم خواهد داشت.
در گرمای کشنده دریای کارائیب کارگرانی در لباس غواصی با دستان خود مشغول پاک کردن نفت خام از بدنه کاسپین گالاکسی هستند؛ نفتکشی که آنقدر کثیف است که اجازه ورود به آبهای بین المللی را ندارد.

يادداشت روز
برنده مزایده اخیر پتروشیمی بیستون کرمانشاه همان مالک پالایشگاه کرمانشاه است، پالایشگاهی که به شیوه‌ای غیرقانونی در سال ٩٥ واگذار شده است.
غالب بودن وجه اقتصادی توافق پاریس به دلیل هدف قرار گرفتن حوزه انرژی ایجاب می‌کند که اسناد بالادستی اقتصادی با اقدامات موردنظر توافق پاریس، تطابق داشته باشد، امری که مورد غفلت قرارگرفته است.
اعمال و تشدید تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه تحریم‌های آیسا (داماتو) و به دنبال آن تحریم‌های اخیر، ایجاب می‌کند راه‌حل‌های جدیدی به منظور مقابله با این تحریم‌ها پیش گرفته شود.

يادداشت
کورش هاشمی، پروانه غریبی/ موتورهای کنونی تولیدی برای خودروهای سواری در کشور، در بازه توانی ۱۱۳-۵۷ اسب بخار و بازه گشتاوری ۱۴۸-۱۰۱ نیوتن‌متر هستند و حجم این موتورهای چهار سیلندر ۱,۴ تا ۱.۸ لیتر با مصرف سوخت ۷.۲ تا ۱۲.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. این فاصله بسیار زیاد با میانگین مصرف سوخت خودروها در دنیا بیانگر بیش از دو دهه عقب‌ماندگی در این عرصه است.
شعیب بهمن، رییس موسسه راهبردپژوهان جهان معاصر/ یکصدوهفتادوپنجمین نشست اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در حالی در وین برگزار شد که برخی کشورها از تصمیم‌گیری‌های کلی و بدون اجماع برخی کشورها ناراضی بودند.
محمد میرزایی/ آلودگی هوا به عنوان چهارمین عامل مرگ و میر در جهان شناخته می‌شود و بر اساس مطالعات انجام شده ۱۰ درصد از مرگ و میرهای موجود در ایران بر اثر آلودگی هوا اتفاق می‌افتد، به‌طوری که در سال ۲۰۱۶، آلودگی هوا سبب مرگ ۳۳ هزار نفر در ایران شده است.
فرهاد قلی‌نژاد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر/ برای بهره‌برداری از میدان گازی مشترک با قطر، صنایع در مدت ۳۵ ماه فرصت استقرار در منطقه را داشتند، به همین علت مهلت پرداختن به ضوابط زیست‌محیطی برای آنها فراهم نمی‌شود و مجوزی هم برای آنها صادر نمی‌شود که در ادامه همین نداشتن مجوز، زمینه‌ساز تخلفات و مشکلات بعدی شده است.
امیر دودآبی‌نژاد، معاون فنی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق/ مشکل اصلی انرژی‌های تجدیدپذیر تجمیع منابع مالی عوارض برق است.
گفتمان
تنها حمایتی که ما لازم داریم این است که کارفرمایان محترم مطالبات را سر موعد پرداخت کنند. متاسفانه در حال حاضر مطالباتی داریم که از اسفند ۹۴ تا به امروز مانده است و هنوز پرداخت نشده است.
مزیت‌هایی از جمله بازار گسترده فروش، حجم کم محموله‌ها و تبادلات مالی خرد فرآورده‌های نفتی نسبت به نفت خام موجب می‌شود که تحریم فروش فراورده به راحتی تحریم نفت خام صورت نپذیرد.
ایران با وجود منابع غنی نفت بالاترین رتبه شدت مصرف انرژی را حتی نسبت به کشورهای نفت‌خیز دارد.
دو عضو اوپک، سردمداری جهانی ضدیت با ایران را در بازار نفت به‌عهده گرفته‌اند. این کاملا روشن است. این کار نه در عالم همسایگی و نه در عالم همکاری، صحیح نیست.
حسن خسروجردی، رییس سابق اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی/ درباره مانع اصلی فروش نفت در بورس بایستی گفت: وزارت نفت توقع دارد بر خلاف رویه‌های جهانی در ازای فروش نفت خام به بخش خصوصی، بهای محموله را در موعد تحویل و به صورتی نقدی دریافت کند.

صفحه نخست

|

اخبار نفت

|

گفتمان

|

مقالات

|

ياداشت روز

|

يادداشت اول

|

مزايده و مناقصه

|

گالري تصاوير

|

درج آگهي

|

سايتهاي مرتبط

|

آرشيو PDF

|

درباره ما

|

تماس با ما

© Copyright 2011 daneshenaft.ir All Rights Reserved. Powered by : HomaNic.com | Developed by :