برگزاری موفق ایران پلاست نوزدهم و پاسخی به منتقدان

هر چند برخی رسانهها تلاش کردند موفقیت این نمایشگاه را زیر سوال ببرند، اما نفس حضور و مشارکت بیش از ۷۰۰ شرکت داخلی و ۶۷ شرکت خارجی که از این تعداد ۴۹ شرکت بهصورت مستقیم از چین و هند و ۱۸ شرکت بهصورت نمایندگان کشورهای چین، هند، کرهجنوبی، تایوان، آلمان، اتریش، ایتالیا و ترکیه حضور داشتند، نشان از توفیق پررنگ این نمایشگاه می دهد. در همین حال، حدود ۲۰۰ نفر در قالب هیئتهای تجاری از ۱۸ کشور از جمله روسیه، چین، ترکیه، آذربایجان، لیبی، آفریقای جنوبی، عراق، افغانستان، قطر، امارات متحده عربی، گرجستان، ارمنستان، پاکستان، غنا، عمان، تونس و تاجیکستان از نمایشگاه بازدید و نشستهای B2B با تجار ایرانی برگزار کردند که میتواند پاسخی درخور و صریح به منتقدان بدهد.
شاهد مدعای دیگر در توفیق این نمایشگاه بینالمللی، شکسته شدن رکورد مشارکت داخلیها در ایرانپلاست نوزدهم است که به گفته مدیر نمایشگاه بین المللی ایرانپلاست، در دورههای گذشته هیچگاه تعداد شرکتکنندگان ایرانی از ۶۵۰ شرکت فراتر نرفته بود، اما در این دوره شاهد حضور ۷۰۵ شرکت داخلی بودیم. نکته برجسته این نمایشگاه، برگزاری ۳۸ کارگاه تخصصی با همکاری تشکلهای مختلف صنایع بود و در عین حال، برای نخستین بار امکان بارگذاری نوع محصولات در سامانه نمایشگاه فراهم شد و بازدیدکنندگان میتوانستند حتی پس از پایان نمایشگاه با تولیدکنندگان ارتباط مستقیم برقرار کنند و نشستهای مجازی ترتیب دهند. به هر تقدیر به مجریان و برگزارکنندگان نمایشگاه بینالمللی ایران پلاست نوزدهم دست مریزاد و خداقوت میگوییم و منتقدان را به رعایت انصاف و بیان واقعیتهای نمایشگاه بدون غرضورزی دعوت میکنیم.