تاثیر تولید محتوا بر فرآیند برندسازی در صنعت پتروشیمی
از جمله این تحولات دانشمحور میتوان به نقش عنصر مهم «تولید محتوا» و تاثیرگذاری آن در برندینگ سازمانهای پیشرو بهویژه صاحبان صنایع و به طور خاص صنعت پتروشیمی نیز اشاره داشت.
بنابراین صاحبان صنایع مختلف به ویژه صنعت پتروشیمی برای معرفی محصولات کلیدی خود بیش از هر زمان دیگری این ضرورت را باید احساس نمایند که از طریق ایجاد شرایط لازم برای تولید محتوای مطلوب و اثرگذار بر مخاطب، به ثبات و جذب مداوم مشتریان محصول خود بیاندیشند و با پیادهسازی ایده خلاقانه تولید محتوا مسیر تحولساز سودآوری و خلق ارزش محصول را نیز هموار و به برندسازی آن کمک شایانی نمایند تا پیامد مثبت حاصله از این رویکرد تخصصی همچنان در بقای محصولات خود به عینه ملموس باشد.
هرچند نوع نگاه در صنعت آنچنان که انتظار میرود در توجه به مولفه اثربخش تولید محتوی پر رنگ نیست و بیشتر هم اگر حرکتی در این راستا انجام میگیرد شرط لازم است نه کافی بنابراین برای جدی انگاشتن تولید محتوا در اقناعسازی مخاطب باید بیشتر از شرایط کنونی تلاش شود. شواهد امر نشان میدهد که فضای حاکم بر کسب و کار و تولید محصول ایجاب مینماید که صاحبان صنایع تولیدی که به دنبال برندسازی و پیشرفت روزافزون هستند باید روی محتواسازی برای معرفی محصولات یا خدماتی که به مشتریان ارائه میشود حساب کنند و میبایست در عصر پیشرفته تکنولوژی سرآمدی خود را در کنار فعالیتهای تولیدی با برندینگ شدن سازمانی حفظ و استمرار بخشند.
هرچند توانمندسازی روابط عمومیها و رفع موانع پیش پای آنان در حوزه تولید محتوا از ضروریات عصر کنونی است باید بسترسازی مناسب از حیث زیر ساخت اینترنتی و یا به تعبیری ویترین مجازی را از ذهن دور نداشت و از این منظر نیز به معرفی محصولات و جذب مشتری نگاه ویژهای داشت.
انجام تبلیغات درست و تاثیرگذار با تولید محتوی غنی در بستر آنلاین اولین گام در تولید محتوای امروزین محسوب میشود که متولیان این حوزه در صنعت آنچنان که انتظار است از شرایط خاص پاسخگویی به این نیاز و نحوه تبلیغات و بهرهبرداری از فضای اینترنت برخوردار نبوده و برنامه عمل مشخصی در پی بردن به تاثیرات شگرفی تولید محتوا بر فضای کسب و کار در دست نیست.
بنابراین اذعان میدارد که هر اقدام تبلیغی با تولید محتوای درست و اثرگذار برمخاطب نتیجه میدهد و در فضای کنونی بیشترین توان تبلیغی بر بهرهگیری از تبلیغات اینترنتی برای صاحبان مشاغل و صنایع تولیدی متمرکز شده است که برای برندسازی و معروف شدن شرکت از آن استفاده میشود که مصادیق آن در وبسایتها و شبکههای اجتماعی به چشم میخورد که همگی با هدف جذب مخاطب مورد استفاده قرار میگیرد. به بیان سادهتر تمامی کسب و کارها برای توسعه و پیشرفت خود میبایست محصولات را با تولید محتوای دقیق به مخاطبان آنلاین خود معرفی کنند. همان طور که در مجلات یا روزنامهها برای معرفی محصول محتواسازی تبلیغاتی میکنند، در بستر اینترنت هم باید از این راهکار بهره برد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.
در این مقال به صورت اجمال به تعدادی ازروشهای به روز محتواسازی اشاره میگردد؛
تاثیر عکاسی محصولات و بهرهگیری از این کارکرد برای محتواسازی و تبلیغات اینترنتی نتایج مثبتی را در حوزه معرفی محصول به دنبال خواهد داشت بنابراین مخاطب برای اطمینان به محتوا و نوشته شما درباره محصول نیازمند مشاهده عکس و تصویر دقیق از محصول میباشد.
کمی فراتر از محتواسازی از طریق عکاسی از محصولات، میتوان به ساخت ویدیو تبلیغاتی اشاره کرد که در اصطلاح به آن تیزر تبلیغاتی هم میگویند. ویدیو تبلیغاتی تاثیری حتی بیشتر از عکاسی محصولات دارد، در یک تیزر تبلیغاتی میتوان به شکلی جذاب و گویاتر محصول را معرفی کرد. این کارکرد موجب جذب چند برابری مخاطبان خواهد شد و آن را یک محتواسازی شگفتانگیز جلوه میدهد. که بیشترین تاثیر این دو اقدام را می توان در تبلیغات در وبسایت یا فضای مجازی و... با بهره گیری ازشیوه های نوین و تخصص محور مشاهده کرد، زمانی تولید محتوا اثربخشی بالایی دارد که در آن منطق، اخلاق و احساس دیده شود و ضمیر ناخودآگاه مخاطب را درگیر نماید.
مسلماً شرایط رقابتی امروز ایجاب مینماید که صاحبان مشاغل و کسب و کار و به ویژه صنایع تولیدی باید بر روی تولید محتوای اثربخش تمرکز نمایند و با تحول در این بخش به کارایی و معرفی جایگاه برندینگ خود توجه نموده و بخشی از برنامهریزی فنی و تخصصی را به این امر اختصاص دهند و با رویکردی عالمانه زیرساخت تولید محتوا را برای معرفی سازمان خود فراهم نموده و با میدان دادن به متخصصین این حوزه، رفع موانع اجرایی و تامین تجهیزات حرفهای و به روز و نیز با سنجش توانایی ایدهپردازی برای خلق محتواهای بصری خلاقانه و همچنین توانایی اجرای ایدههای خاص برای تولید محتواهای متفاوت به برندسازی سازمان و پیشرفت دائمی آن کمک کنیم تا از قافله رقابتی عصر کنونی جا نمانیم و این شدنی است.